Netværksmøde for ansatte og konsulenter
Kom til netværksmøde for ansatte i DUFs medlemsorganisationer, hvor vi bliver klogere på forskellige aspekter af den ansattes opgave i en frivilligbåret organisation.
Dette arrangement er det første i rækken af arrangementer for ansatte i DUFs medlemsorganisationer i 2021, der beskæftiger sig med organisationsudvikling, ledelse og støtte af frivillige medlemmer. Alle arrangementerne forholder sig til spørgsmålet: Hvilke særlige vilkår gør sig gældende, når man er ansat i en idébaseret ungdomsorganisation. Man kan problemfrit tilmelde sig et enkelt arrangement eller flere.
Trivsel og samvær: hvordan kan I som ansatte understøtte den gode kultur i organisationen?
Efteråret 2020 bød på fornyet debat om seksisme og krænkelser i Danmark, og det har også berørt os i foreningslivet. DUF intensiverer sit arbejde med trivsel og samvær, som blandt andet betyder fornyet fokus på samværspolitikker, beredskabsplaner mm. Men noget af det vigtigste vi kan gøre i foreningslivet, er at skabe en tryg kultur, hvor unge kan færdes uden at opleve, eller være bange for at opleve, grænseoverskridende adfærd. Hvilken rolle har vi som ansatte i at skabe den gode kultur? Hvilke kompetencer kræver det af os? Hvor meget kan vi egentlig påvirke ungdomskulturen og hvor langt strækker vores ansvar sig, for det der sker i organisationen? Der bliver tid til et lille oplæg, samtaler i grupper og erfaringsudveksling på tværs af netværket.
Du får:
- Konkrete redskaber
- Udvikle dig selv i din rolle som ansat i en frivillig organisation
- Mulighed for erfaringsudveksling og sparring med ligesindede og DUF-konsulenter
- Klogere på egen faglighed og arbejde
- Kollegaer udenfor egen organisation
Praktisk
Mødet afholdes i Aarhus, nærmere lokation følger.
Målgruppe
Ansatte i DUFs medlemsorganisationer, der arbejder med organisationsudvikling, ledelse og støtte af frivillige medlemmer.
Pris
Det er gratis at deltage.
DUF står for mad i løbet af mødet.
Deltagere betaler selv eventuelle rejsekostnader.
Netværk for ansatte og konsulenter