DUFs delegeretmøde
Delegeretmøde er DUFs højeste myndighed og afholdes hvert år i november eller december. På DUFs delegeretmøde godkender vi budget og regnskab, vi tager stilling til optag af nye medlemmer, diskuterer udtalelser og politiske mål og har en temapolitisk drøftelse om et aktuelt unge-tema, som DUFs styrelse har valgt forud for mødet. I ulige kalenderår vælger vi også en ny styrelse.
Omkring 300 delegerede fra DUFs medlemsorganisationer deltager på mødet.
Nedenfor kan du læse referatet fra sidste delegeretmøde, opsigten over delegerede i 2024, se DUFs samværspolitik og DUFs opdaterede vedtægter, samt tidsplanen for delegeretmøde 2025 og forslag til dagsorden.
Vi glæder os til at se jer på næste delegeretmøde 6. december 2025.
Materiale til delegeretmøde
Der skal ske en masse ting på Delegeretmødet 2025 - og derfor kan du finde en masse materiale nedenfor. Først og fremmest kan du finde en dagsorden og tidsplan, så du har helt overblik over, hvad der skal ske på delegeretmøde. Derudover kan du nedenfor se en oversigt over, hvilke punkter på dagsordenen, der har tilhørende materiale.
- Vedtagelse af forretningsorden. Du kan finde forretningsordenen nedenfor
- Valg af dirigenter. Der er endnu ikke en indstilling til dirigenterne på årets delegeretmøde.
- Valg af stemmetællere. Nedenfor kan du se et dokument med en indstilling til hvem der varetager opgaven som stemmetællere
- Forkvindens beretning. Kan findes nedenfor.
- Forslag til vedtægtsændringer. Der er indkommet et forslag til ændringer. Det kan du finde nedenfor. Der var ved fristen ikke indkommet nogle ændringsforslag til vedtægstsændringsforslagene.
- Optagelse af nye medlemmer/observatørorganisationer. Der er ikke indkommet ansøgninger om medlemskab af DUF.
- Regnskab for 2024. Du kan se regnskabet for 2024 nedenfor.
- Budget for 2026. Du kan se budgettet nedenfor. Der er frist for at stille ændringsforslag den 21. november kl. 9
- Fastlæggelse af kontingent for 2026. Du kan se materiale nedenfor. Der er frist for at stille ændringsforslag den 21. november kl. 9.
- Valg af forperson, næstforperson, styrelse, intern revisor og intern revisor suppleant. Deadline for opstillinger er den 28. november kl. 9. Indkomne opstillinger vil hurtigst muligt efter deadline blive lagt her på siden
- Forslag til udtalelser. Disse indsendes af deltagerne. Deadline for indsendelse af udtalelser er 28. november kl. 9. Indkomne udtalelser vil hurtigst muligt blive efter blive deadline lagt her på siden
- Andre forslag. Fristen for at stille forslag var den 31. oktober kl. 9. Ved fristens udløb var der ikke indkommet nogen forslag
Overnatning til Delegeretmøde 2025
Du skal selv booke og betale for overnatning i forbindelse med delegeretmødet 2025, og der er et par valgmuligheder.
The Note – Flegborg 10, 7100 Vejle
Priser uden morgenmad:
Courtyard Rooms á kr. 667,00 pr. værelse pr. nat, enkeltbrug
Tillæg for dobbeltbrug kr. 200,00 pr. værelse pr. nat
Priser med morgenmad
Courtyard Rooms á kr. 802,00 pr. værelse pr. nat, enkeltbrug
Tillæg for dobbeltbrug kr. 200,00 pr. værelse pr. nat
Benyt dette bookinglink: https://reservations.thenote.dk/116215?domain=thenote.dk#/guestsandrooms og Bookingkode NOTDUF061225
VIGTIG – reservationen skal foretages inden 6. november, hvorefter værelserne frigives igen
CABIN Vejle – Dæmningen 6, 7100 Vejle
Singleværelser kr. 685 pr. nat
For at booke skal du skrive en mail til vejle@cabinn.com, med attention Helene og DUF
Milling hotel – Willy Sørensens Plads 3, 7100 Vejle
Enkeltværelse kr. 899 pr. nat
Dobbeltværelse kr. 1099 pr. nat
Skriv til vejle@millinghotels.dk og henvis til booking kode 1766026
Stil op
På årets delegeretmøde skal vi også vælge et formandsskab, et forretningsudvalg og en styrelse. Ønsker du at stille op til en af de poster finder du opstillingsblanketten nedenfor. Der er deadline for at stille op d. 30. november kl. 09.00.