DUFs COVID-19 nødpulje – runde 7
DUFs COVID-19 nødpulje støtter lokalforeninger og lokale sammenslutninger, der er trængt økonomisk på grund af Corona-pandemien.
Herunder finder du de mest centrale oplysninger om nødpuljen – runde 7. Du finder relevante dokumenter til ansøgningen i boksen til højre.
Relevante dokumenter angående DUFs nødpulje (runde 6) med frist i december 2021, finder du i boksen nederst til højre.
Hvem kan søge og hvor meget kan man søge?
Nødpuljens runde 7 kan søges af lokalforeninger og lokale sammenslutninger under DUFs medlemsorganisationer, som har hjemsted i Danmark, samt mindre, lokale foreninger og aktører med en foreningslignende struktur inden for det amatørkulturelle og det frivilligt kulturelle område, som har en årlig omsætning på maksimalt 1 mio. kr. Der er ingen grænse for, hvad du kan søge, men DUF kan bevillige et mindre beløb end det, du søger, af hensyn til puljens størrelse.
Hvad kan man søge støtte til?
Du kan søge støtte til tabte indtægter fra aflyste arrangementer i perioden 19. december 2021 til og med 15. januar 2022, som er kendt på ansøgningstidspunktet. Dette er eksempelvis:
Tabte indtægter fra arrangementer såsom koncerter, (teater)forestillinger, scenekunst, stævner, workshops, festivaler, kurser, markeder, lejre, udstillinger, eller lignende arrangementer, som er aflyst i forbindelse med COVID-19 nedlukningen.
Tabte indtægter fra udlejning af lokaler og udstyr som følge af COVID-19 nedlukningen.
- Tabte indtægter fra medlemskontingenter og støtteindbetaling som følge af COVID-19 nedlukningen.
Hvordan søger jeg?
Du skal sende din ansøgning via ansøgningsmodulet nederst på siden. Du kan senest søge d. 28. marts kl. 16.
Din ansøgning skal indeholde følgende oplysninger:
- Stamdata på lokalforening og kontaktperson
- Foreningens konto. Der udbetales ikke til private konti.
- Foreningens CVR-nummer
- Beskrivelse af jeres tabte indtægter som følge af nedlukning af aktivitet i forbindelse med COVID-19, samt hvordan og i hvilket omfang foreningens aktivitetsniveau påvirkes heraf. Du skal skrive direkte i ansøgningsmodulet.
- En opgørelse over jeres tabte indtægter. Du skal bruge den skabelon der ligger her på siden, til højre.
- Tro- og loveerklæring. Du skal bruge den skabelon der ligger her på siden, til højre.
Hvem behandler min ansøgning?
Din ansøgning bliver behandlet af et bevillingsudvalg nedsat af DUFs styrelse eller af DUFs sekretariat jf. retningslinjerne. Bevillingsudvalget vil bestå af repræsentanter fra DUFs medlemsorganisationer samt det amatørkulturelle og frivilligt kulturelle område. Du kan forvente svar på din ansøgning senest medio juni.
Afrapportering
I boksen til højre finder du et dokument der beskriver, hvordan du skal afrapportere på nødpuljen. Hvordan du skal afrapportere, afhænger af, hvor mange penge du får bevilget. Fristen for afrapportering af runde 7 er d. 1. september 2022.